Friday, March 14, 2008

Ada Hasil Ke Takde Hasil????

Setelah sekian lama berhempas pulas, barulah aku selesaikan analisa data dari semua program promosi yang telah aku jalankan. Aku akan menggunakan perisian asas excel untuk generate graf dan charts agar report aku nanti nampak macam telah disediakan dengan begitu bijak padahal kerja yang aku lakukan itu mungkin tidak akan dihargai oleh sesiapa pun.
Aku dah tak kisah recognition dari sesape pun. Aku akan buat paperwork atas dasar untuk menampakkan hasil kerja aku. Sama ada paperwork itu diterima atau dibakul sampahkan bukan masalah lagi. Aku sedang cuba mengikuti jejak seorang Manager di HQ yang sememangnya amat aku hormati. Setiap hari aku dengar dia akan buat kerja. Macam – macam paperwork yang dia sediakan. Sama ada paperwork dia diberi pengiktirafan atau tidak dia tak peduli. Yang dia tau dia dah jalankan kerja dia dengan seberapa baik yang mungkin. Aku harap effort aku ini akan berterusan sampailah aku pencen kelak.

No comments: